Etiquetas

, ,

Ese es el título de un desternillante monólogo sobre el mundo Apple que nos recomiendan ver en Cult of Mac, si tenemos la ocasión, del que destaca la llamada de atención a las condiciones de fabricación. Básicamente alguien que saca punta al hecho de disfrutar los producto de la marca de la manzana sin tener en cuenta las dudosas condiciones de fabricación en los países donde se manufacturan:

“It’s a laugh-out-loud monologue about the world of Apple, but it delivers an important message: The products we love are made under inhumane conditions.

The show is highly recommended. If you’re coming to Macworld this week, head across the Bay to Berkeley (it’s an easy BART ride) and check out Daisey’s show. It’s an eye-opener.

The show is unapologetically polemical: Daisey is calling on Apple as an industry leader to improve working conditions at its Chinese subcontractors. An anti-sweatshop stance (somewhat) worked for Nike, now it’s Apple’s turn. If the company can get green in response to consumer demand, the same should be true for the treatment of its assembly-line workforce.”

Cult of Mac también publica una entrevista con el artista, Mike Daisey.